طی ۲۴ ساعت گذشته و با افزایش آلودگی هوا ۲ هزار و ۴۲۶ نفر به دلیل بیماری‌های قلبی و تنفسی به مراکز اورژانس استان های تهران،‌ اصفهان، البرز، مرکزی، قزوین، قم، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی مراجعه کردند.

اورژانس

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مجتبی خالدی سخنگوی سازمان اورژانس کشور با اعلام این خبر گفت: از این تعداد ۹۵۵ نفر به دلیل بیماری‌های تنفسی و هزار و ۴۷۱ نفر به دلیل بیماری‌های قلبی به این مراکز مراجعه کرده‌اند که استان تهران با هزار و ۲۰۹ مراجعه در صدر آمار قرار دارد.

خالدی افزود: استان‌های آذربایجان غربی، اصفهان، آذربایجان شرقی، البرز و مرکزی در رده‌های بعدی مراجعات بیماران قلبی و تنفسی قرار گرفته‌اند.

خالدی ادامه داد: طی ساعت یادشده در استان‌های آذربایجان غربی، اصفهان، آذربایجان شرقی، البرز و مرکزی به ترتیب ۳۷۵، ۳۱۷، ۲۲۷، ۱۲۹ و ۷۱ نفر به بخش اورژانس مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند.

وی تاکید کرد: به هموطنان به خصوص گروه‌های حساس توصیه می‌شود در صورت امکان از تردد غیرضروری در سطح شهر خودداری کرده و در صورت حضور در اماکن عمومی از ماسک‌های استاندارد استفاده کنند.

  • شاخص کیفیت هوا چه می‌گوید؟

طبق گزارش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، میانگین شاخص کیفیت هوا در ۲۴ ساعت گذشته (از ساعت ۱۱ دیروز تا ساعت ۱۱ امروز) برای میانگین کل ایستگاه‌ها ۱۴۷ و ناسالم برای گروه‌های حساس بوده است. عدد آلاینده نیز PM۲.۵ را نشان می‌دهد.

میانگین شاخص کیفیت هوا در ۱۲ ساعت گذشته (با تاکید بیشتر بر روی سه ساعت آخر در شرایط جوی متغیر) برای میانگین کل ایستگاه‌ها نیز ۱۵۰ و ناسالم برای گروه‌های حساس گزارش شده است. پیش‌بینی ۲۴ ساعت آینده شرکت کنترل کیفیت هوا نیز «ناسالم برای گروه‌های حساس» را گزارش می‌دهد.

زمانی که اعلام می‌شود هوا برای گروه حساس ناسالم است، یعنی افراد مبتلا به بیماری قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان باید فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند. کاهش فعالیت‌های سنگین به این معناست که افراد از هرگونه فعالیت شدید خارج از منزل - مثل دویدن - که سبب می‌شود نفس کشیدن به سختی صورت گیرد، خودداری کنند.

کد خبر 472557

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha